Volt egyszer egy Benedekes Erzsébet tábor...

szerda 12 július 2023 - 15:04:10 admin in:Egyéb
(2023. június 19-23.)
A tábor 35 fő tanulóval és 7 kísérővel valósult meg. Hétfő reggel csapatépítő játékkal kezdtük a programot, majd mindenki megkapta a tábori pólókat., és a napindító reggelit. A higiénés- és balesetvédelmi szabályok megbeszélése után a gyerekek elmondták, mit várnak a tábortól, majd közösen megalkottuk a tábori szabályokat.

A hét folyamán minden feladathoz különböző létszámú és összetételű csoportokba rendeződtek a gyerekek, így csoportokban dolgoztak, ugyanakkor mégis közösen, megtapasztalva ezzel a közös munka örömét. Az utazás előtt megbeszéltük, hogy az utazásnak is megvan a maga íratlan illemtana, amit be kell tartanunk. Hétfőn délelőtt megismerkedtünk a Szent Korona csodálatos másolatával a hevesi Kő Pál Emlékhelyen. Kő Pál felesége interaktív ismeretterjesztő előadása által bepillantást nyerhettünk a koronázási ékszerek történetébe, népünk államalapításának történelmébe. A délután folyamán kreatív puzzle készítésbe kezdtünk, mesemandalákat alkottunk és kapcsolódva a másnapi Dínó völgyi kiránduláshoz, „dínós” medált festettünk üvegfestékkel. A szabad játék idején nagy örömmel próbálták ki a gyerekek az új társasjátékokat, és a különböző készség és képesség fejlesztő játékokat. Pihenésként mesét nézhettek és élményekkel gazdagodva távoztak az első nap végén otthonaikba. Minden nap tanultunk valami újat, leginkább az illemtan, a viselkedés helyes szabályozása és a közösségi élet szabályainak betartása került fókuszba a hét folyamán. Intézményünkben kiemelt figyelmet fordítunk a tanulóink környezettudatos életmódjának kialakítására. A tábor során folyamatosan foglalkoztunk a szelektív hulladékgyűjtéssel, környezetünk megóvásával. Foglalkozások keretein belül felhívtuk a figyelmüket a természeti értékeink megóvására. A keddi kiránduláson nagy élmény volt kicsinek, nagynak egyaránt. A siroki Dínó völgyben tett látogatás után, még egy rövid gyalogtúra is belefért a tikkasztó melegben a kitartóbbak számára a Siroki vár irányába. Időhiány miatt sajnos a vár látogatását egy másik időpontra halasztottuk. Szerdán a gyerekek legnagyobb örömére a Jászapáti Tölgyes strandot látogattuk meg. A strand látogatás alkalmával lehetőség nyílott az egészséges életmódra nevelés keretein belül a tanév során a hevesi uszodában elsajátított ismereteket kamatoztatni. A gyerekek lelkesen használták a létesítmény csúszdáit, a vízhez kapcsolódó játékos versenyeken mérhették össze tudásukat, melynek jutalma két-három csokoládé szelet is lehetett az ügyesebbek számára. A nap méltó lezárása volt, az ebédre kapott pizzák megkoronázásaként a hűsítő kézműves fagylalt elfogyasztása. A hét minden napján biztosítottunk időt a gyerekeknek a szabadban való játékra, amikor kedvükre használhatták a sporteszközöket: labdákat, tollasokat, focit. Csütörtökön az iskola területén több előadás is segítette a gyerekek gondolkodásának, képzeletének, érzékeinek fejlődését. A nap folyamán egészségügyi, interaktív előadást tarott az EFFI képviseletében Kisné Vörös Noémi, aki a felelős állattartás és a nyári balesetmegelőzésre hívta fel a tanulók figyelmét. Őt egy helyi vadász követte, aki vadászkutyájával nem csak lenyűgözte a gyerekeket, de új ismeretekkel is gazdagította tudásukat a környéken élő patásujjú és erdei állatok bemutatását követően. Délután hastánctanítás által a gyerekek új mozdulatokat tanulhattak, ezáltal is erősítve izmaikat, testi egészségüket. Pénteken a hét lezárásaként ismét birtokba vettük a Jászapáti Tölgyes strand szolgáltatásait. A nap fénypontját a csúszda versenyen túl a vízipisztoly csata jelentette. A gyerekek értékelése szerint ezen a héten egy igazán jó tábor volt, mivel tanulóink számára kiemelt jelentőséggel bír a mozgás, a kultúra és a képzőművészet szeretete.

További képeket az alábbi linkre kattintva tekinthet meg.